четвртак, 16. октобар 2014.

The Body (El cuerpo) (2012)


Režija: Oriol Paulo
Uloge: José Coronado, Hugo Silva, Belén Rueda
Pogledajte još: Julia's Eyes (2010)

Na preporuku drage čitateljke Ivane pogledao sam ovaj španski triler film i nimalo se nisam pokajao. U pitanju je film režisera koji je potpisao scenario filma Julia's Eyes a ovaj put se okušava i iza kamere što mu je više nego pošlo za rukom. The Body karakterišu sve dobre stvari koje od jednog mračnog trilera možemo očekivati a to uključuje misteriju, napetost, neočekivanu priču, preokrete, dobru glumu a ovde sve potpomognuto i odličnim tehničkim karakteristikama.


Film počinje misterijom i tragedijom u kojoj se našao noćni čuvar mrtvačnice koji je u gluvo doba noći bio privučen nekim zvukovima a zatim se videvši nešto smrtno preplašio, pretrčao obližnju šumu i izleteo na put gde ga je udario automobil. Ujutru je otkriveno da jedan leš nedostaje ali radnik je u teškom stanju i dok ne izađe iz kome, ukoliko se to desi, ne može ispričati šta je video. Stariji detektiv, koji se vratio sa rehabilitacije usled porodične tragedije, mora sa grupicom svojih kolega da spozna sve pojedinosti misterije, dozna uzroke tragedije i sazna sudbinu leša. Prvi koga mora ispitati je mladi udovac čija je bogata supruga preminula prethodnog dana i čiji je leš neobjašnjivo nestao. Naizgled obična smrt usled srčanog udara postaje sumnjiva jer je udovac neuznemiren i deluje kao da nešto krije. Sasvim rutinska priča o ubistvu supruge zarad bogatog nasledstva prerasta u nešto mnogo neočekivanije a likovi koji učestvuju u priči su tu samo da bi ugođaj za gledaoce koji vole ovakve filmove bio bolji.


Glavni adut filma je sama priča koja iako u početku deluje predvidivo to nikako nije. Ne verujem da iko može da odgonetne pozadinu dešavanja i sam završetak jer je autor uspeo da sve dobro zamaskira što mu uz dobar scenario, dobro vođenje priče i dobru glumu nije bilo teško. Veći deo priče se dešava u policijskoj stanci i prati ispitivanje udovca, njegove kontakte sa policijskim činovnicima i sa spoljnim ljudima preko mobilnog telefona. Monotonija je dobro razbijena vrlo uspešnim flashbackovima u kojima vidimo da je bogata supruga bila zaljubljena u svog mlađeg bračnog druga koji je sve svoje emocije usmerio ka svojoj studentkinji. The Body karakteriše vrlo dobar kasting a među likovima se izdvaja upravo supruga koju igra Belén Rueda (The Orphanage) i koja uspešno balansira između dominantne i simpatične supruge koja uživa da blefira svog supruga. Likovi su dosta realni a autor je svesno svakog lika obogatio određenim dobrim i lošim osobinama, čisto da ništa ne bude idealno.


Posmatrajući sve likove, ali i posmatrajući fotografiju, The Body je vrlo mračan film. Policijska stanica je tokom noći jeziva, hodnici su mračni a dosta scena se odvija u mrtvačnici ili u WC-u. Film poseduje dobru atmosferu na kojoj bi mu mogli pozavideti i neki deklarisani horori a opšte sivilo pojačava odgovarajuća muzika. Filmu se malo toga može zameriti a ako bih morao da mu dam neku primedbu rekao bih da se rasplet mogao malo sporije odigrati jer je za samo par minuta autor pokušao da složi priču koju je gradio preko sat ipo. Zbog toga je potrebno vrlo pažljivo gledati finale i premotavati u sebi neke scene koje su se ranije događale. Smislu finala se nema šta dodati, poruka je jasna i svi su dobili ono što su zaslužili izuzev što će neki gledaoci koji nisu sasvim skoncentrisani na ono što gledaju ostati sa upitnikom iznad glave. S druge strane, ovo za sobom povlači činjenicu da je film izuzetno pogodan za ponovno gledanje iako znamo twist.


The Body je vrlo kvalitetan triler film sa primesama horora (obratiti pažnju na nekoliko odličnih maski) koji je i kritika i (malobrojna) publika dobro ocenila. Šteta što će visoki kvalitet filma a mala gledanost neminovno dovesti do američkog rimejka ali šta da se radi, preživeli smo toliko rimejkovanja pa ćemo valjda preživeti i ovoga puta.

+ odlično skrojena misterija sa preokretima
+ mračna i sumorna atmosfera i likovi
+ gluma svih aktera na ekranu
+ neočekivani završetak; režija i atmosfera
— finale je moglo biti manje zbrzano


 Ocena: 8/10






0 коментара:

Постави коментар